Scroll To Top

Mono åpner dørene igjen!

Nyheter 30. oktober 2003

I en melding som er sendt ut på e-post til alle som har støttet Mono i den vanskelige tiden etter at skjenkebevilgningen ble inndratt, bekrefter folkene bak stedet; Christian Tvetene, Runar S. Eggesvik (bildet) og Terje Bontveit, at dørene igjen kan åpnes:
Næringsetaten har behandlet vår søknad om åpning like seriøst som måten de stengte oss på. Takk til alle dere som har støttet oss, vi er evig takknemlige og enormt ydmyke. Dere har hjulpet til med at dette har gått så fort, og vært en støtte i en vanskelig periode. Følg med på våre hjemmesider, som er oppdatert fra i morgen av, for hva som skjer på Mono fremover.

Med denne gladnyheten gis kulturlivet i Oslo med ett litt bedre vilkår i tiden fremover enn hva noen hadde våget å tro gjennom de siste, dystre ukene. Musikkinteresserte og alle andre som er opptatt av kultur, kan med dette glede seg over bedre tider igjen. Og ikke minst kan alle ansatte på Café Mono igjen gå på jobb.

Tidenes støtteerklæring
Blant de mange som har erkært sin støtte i det massive oppropet for å få gjenåpnet Mono, finner vi en rekke størrelser fra kultur-, og da spesielt da fra musikklivet, i både inn- og utland. Musikere, bransjekolleger, enten de hører hjemme hos andre konsertarrangører, media eller management- og plateselskap fra alle deler av landet, har bidratt med støtte i kampanjen som til nå har samlet inn rundt 1800 elektroniske underskrifter. Selv langt utenfor landegrensene har meldingen om at Mono har måttet stenge dørene nådd. Lambchops Kurt Wagner og Mercury Revs Grasshopper er blant musikerne fra andre siden av Atlanteren som har tilsluttet seg kampanjen. Mer detaljert om de mange som har bidratt med sin støtte, kan du lese om på Ballade sine hjemmesider: www.ballade.no.

Panorama støtter seg naturligvis med dette til gratulantene som ønsker Café Mono og menneskene tilknyttet stedet velkommen tilbake og krysser samtidig fingrene for at paragrafryttere, byråkrater og politikere med dette har lært noe nytt om kulturens vilkår i hovedstaden, som ellers i landet.

Om skribenten

kommentarer