The Voice Of Rock til Kartfestivalen

The Voice Of Rock til Kartfestivalen

Her er pressemeldingen:

Fredag 13. juli 2007 spiller rockelegenden Glenn Hughes fra Deep Purple og Black SabbathKartfestivalen!!

Konserten er et bestillingsverk av de sjeldne!

”The Voice of Rock» skal opptre med kun telemarksmusikere og de skal bla. fremføre hans gamle Deep Purple-klassikere. Det betyr et sjeldent og spektakulært gjenhør med klassikere som Burn, Stormbringer, Might Just Take Your Life, Mistreated, og mange flere.

Bandet han skal spille sammen med består av trommevirtuosen Erland Dahlen som den siste tiden har gjort stor suksess med bandet Madrugada, Jo Henning Kåsin – gitar, Eldar Melkvik – orgel og Vidar Heldal – vokal, alle kjent fra tributebandet Come Taste The Band

Historien bak det spesielle prosjektet er som følger: Vi kontaktet managementet til Glenn Hughes, men fikk nei på vår første forespørsel. Pågangsmotet var nok større enn fornuften og en live-innspilling med Come Taste The Band ble sendt av sted, sammen med en nærmere beskrivelse av Kartfestivalen. Det var en rimelig oppglødd manager som kontaktet oss og sa at dette ville mister Hughes svært gjerne gjøre. Vi har ikke stoppet å smile siden!

Glenn Hughes er ikke bare en av rockens største vokalister, men også en høyst respektert bassist, og vil traktere denne selv på Kartfestivalen. Det var i bandet Trapeze at han først slo gjennom. Men det store gjennombruddet kom med Deep Purple og millionselgeren Burn i 1974. Albumet står rotfast igjen i musikkhistorien og ble som oppfølgeren Stormbringer en stor kommersiell suksess. Mange kritikere vil ha det til at disse to skivene er Deep Purples aller ypperste verk. I 1986 startet han det meget vellykkede samarbeidet med Tony Iommi, den gang i Black Sabbath. De ga ut blant annet Seventh Star<, og Hughes har benyttet riffmesteren på flere soloprosjekt. Han har også spilt med Gary Moore, Mötley Crüe og i suksessprosjektet Phenomena.

De siste årene har Glenn Hughes bodd i Los Angeles og fokusert på solokarrieren, der han bl.a. har gitt ut skivene ”Songs In The Key Of Rock ( 2003),Soul Mover ( 2005) og Music For The Divine (2006) og blitt en kritikerfavoritt.

Hans vitalitet og betydning blir stadig bekreftet bla. ved å ha med seg Dave Navarro (Jane’s Addiction / Red Hot Chili Peppers) og Chad Smith (Red Hot Chili Peppers) på sine siste plater.

I november i 2006 gjestet Glenn Hughes Norge for andre gang, og beviste nok en gang at større vokalist skal man lete lenge etter. Gled dere!!»

Du kan lese mer om Kartfestivalen her.

Frode Fossvold-Jørum

Skrev min første anmeldelse for Panorama i 1999 og har siden holdt det gående. Svak for den gode melodi og fengende gitarriff. I spekteret mellom metal og gitarpop er der jeg trives best, men hører gjerne på både jazz og hiphop. Singer-songwriters kjeder meg stort sett. Bachelor i kulturarbeid og stort sett jobbet innenfor kultur. Jobber til daglig som kommunikasjonsrådgiver ved NTNU. Har også podkasten "Musikkelskerne" som startet sommeren 2021. Fotograferer også en del og har et bra arkiv med konsertfoto. Hevder ikke å vite bedre enn deg. Følg meg på Spotify: http://open.spotify.com/user/rawky Last.fm: http://www.last.fm/user/rawky/

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.