Neil Young satser digitalt

Neil Young satser digitalt

De siste årene har Young jobbet for å stable på beina en digital musikktjeneste, ifølge en reportasje i musikkbladet Consequence of Sound. PONO lanseres tidlig i 2014, både i form av et musikkformat, en avspiller og et musikkbibliotek på nett.

PONO beveger seg i en helt annen retning enn både iTunes og ikke minst populære strømmetjenester som Spotify og Wimp ved å tilby lydspor i studiokvalitet. Dermed “frigjøres musikken fra den digitale filen og blir tilbakeført til sin originale kvalitet”, som Young skriver selv på PONOs Facebook-side.

Young og PONO har allerede inngått en avtale med Warner Music om tilgang til plateselskapets gigantiske backkatalog, mens forhandlinger fremdeles pågår med Sony og Universal.

Henning Poulsen

Jeg har skrevet for Panorama siden 2000, og de senere årene har jeg fungert som nettavisens redaktør. Jeg er utdannet journalist og jobber i kommunikasjonsbransjen. På fritiden har musikkhobbyen etter hvert fått konkurranse av ølbrygging.

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.