Bjørnstad står bak ti av albumets komposisjoner mens Darling har komponert to. Sammen har de bearbeidet materiale av rennesansekomponistene Aichinger, Dufay, Gibbons og Byrd.
Med Epigraphs tar den amerikanske cellisten David Darling sammen med Ketil Bjørnstad et solid steg tilbake til rennesansen samtidig som de står godt plantet i vår samtid. Bjørnstads stillfeldige toner står virkelig godt til Darlings inderlige og varme cello. Sammen viser de oss vei gjennom et sart musikalsk landskap, helt på kanten av dyp melankoli. Med et nesten litt astetisk uttrykk viser disse to herrene oss selvsikkert inn i et musikalsk verden som de behersker fullt ut, og det er en fryd å høre hvordan de aldri drar det hele for langt, men klarer å holde lytteren aktiv gjennom hele platen.
Epigraphs har blitt en harmonisk plate som som med sin stemning gir lytteren ro og vellbehag og som klart kan anbefales til dere som har bruk for et lite avbrekk i en stresset hverdag.
Simon Moholt fra Oslo holder det nede med old school rap på norsk. Hans EP,…
Hun har vunnet en drøss med priser, samarbeidet med alt fra Röyksopp til Timbuktu, og…
Musikkbransjen fortsettet å pumpe ut reutgivelser på vinyl. Plateconnaisseur og Panorama-grunnlegger Paul A. Nordal viser…
Hvilke album likte du best i 2023? Vi stilte dette spørsmålet til våre gode venner.…
Dagen før ettårsdagen for Pogo Pops-legendens bortgang, samles en bukett med kjente artister på USF…
Året er omme og fasiten er inne. Her er de beste albumene fra 2022, ifølge…