Stemnings- og tankefullt, med et stort drag av høst over seg, baner drammenserne i White & Surtsey vei for høstmelankolien. Piano og akustisk gitar er nærmest blitt et kjennetegn for bandet, og med en tilbakelent, behagelig ro over seg, svever Gabet kokett avgårde med vinden. Utgivelsen er pakket inn i et enkelt, men delikat cover – akkurat slik som musikken deres.
Ydderskjær/Stockholm City har en umiddelbar ballade-faktor som står i stil til hele skiva. Hver eneste låt på Gabet er lavmælte, med unntak av den åtte minutter lange folkinspirerte låta Gabet/What Side.
Noe beskjeden, men veldig lovende – er debuten til White & Surtsey definitivt noe å ta med seg når høstmørket melder sin ankomst på de sene kvelder. De melankolske drammenserne er snart ute med en oppfølger til Gabet, og det gjenstår å se om det blir flere herlige akustiske pust i bakken som her på debuten.
Simon Moholt fra Oslo holder det nede med old school rap på norsk. Hans EP,…
Hun har vunnet en drøss med priser, samarbeidet med alt fra Röyksopp til Timbuktu, og…
Musikkbransjen fortsettet å pumpe ut reutgivelser på vinyl. Plateconnaisseur og Panorama-grunnlegger Paul A. Nordal viser…
Hvilke album likte du best i 2023? Vi stilte dette spørsmålet til våre gode venner.…
Dagen før ettårsdagen for Pogo Pops-legendens bortgang, samles en bukett med kjente artister på USF…
Året er omme og fasiten er inne. Her er de beste albumene fra 2022, ifølge…