Det sosiale nettstedet MySpace brukes fremdeles som markedsføringsverktøy av titusenvis av håpefulle artister og band, men populariteten har sunket parallellt med at Facebook og YouTube har styrket sine stillinger. I sine velmaktsdager hadde nettstedet over 100 millioner aktive brukere. I november i fjor var tallet nede i 54,4 millioner unike brukere, ifølge comScore, og tendensen er dalende.
I dag ble det klart at Rupert Murdochs News Corp, som kjøpte MySpace for 580 millioner dollar i 2005, i løpet av et par uker vil gi 500 av selskapets 1100 ansatte sparken. Det antas at Murdoch slanker MySpace for å gjøre den fallerte nettkjempen til et mer attraktivt kjøpsobjekt.
Teknolologiskribent Erik Sherman i BNET mener MySpace er inne i en dødsspiral, og at det er et spørsmål om tid før selskapet går under. Han er svært bekymret for hva som skjer med opplysningene til millioner av brukere den dagen MySpace må stenge dørene.
Simon Moholt fra Oslo holder det nede med old school rap på norsk. Hans EP,…
Hun har vunnet en drøss med priser, samarbeidet med alt fra Röyksopp til Timbuktu, og…
Musikkbransjen fortsettet å pumpe ut reutgivelser på vinyl. Plateconnaisseur og Panorama-grunnlegger Paul A. Nordal viser…
Hvilke album likte du best i 2023? Vi stilte dette spørsmålet til våre gode venner.…
Dagen før ettårsdagen for Pogo Pops-legendens bortgang, samles en bukett med kjente artister på USF…
Året er omme og fasiten er inne. Her er de beste albumene fra 2022, ifølge…