1. Veronica Falls – Waiting for Something to Happen
Denne platen falt ned som en indiepopbombe i mitt hjem tidlig på året. Vi har vært lykkelige samboere siden.
2. Veronica Maggio – Handen i fickan fast jag bryr mig
Hennes beste og mest gjennomførte plate. Kledelig usjenert og med melodier bare svensker kan lage.
3. Saturday Looks Good to Me – One Kiss Ends It All
Jeg håper ikke tittelen indikerer et kyss og adjø fra dette utmerkete bandet. Et fantastisk comeback.
4. The Cat Empire – Steal the Light
Ska, pop, latin og sorgløst gemytt. Enhver grå mandag blir fort en fest med denne pusen i huset.
5. Daft Punk – Random Access Memories
Disco hele natta!
6. Megan Wyler – Through the Noise
Usedvanlig vakker plate, innsmigrende, mystisk og briljant.
7. The Maureens – The Maureens
Førsteklasses nederlandsk powerpop, akkurat passe powret.
8. Minor Alps – Get there
Juliana Hatfield og Matthew Caws slår sine pjoltere sammen. Glir rett ned hos meg.
9. Phildel – The Disappearance of the Girl
Yndig og inderlig fra ung kvinne med Dickensk oppvekst.
10. Håkan Hellström – Det kommer aldrig va över för mig
Håkan med en av sine beste og mest tilgjengelige plater.
Simon Moholt fra Oslo holder det nede med old school rap på norsk. Hans EP,…
Hun har vunnet en drøss med priser, samarbeidet med alt fra Röyksopp til Timbuktu, og…
Musikkbransjen fortsettet å pumpe ut reutgivelser på vinyl. Plateconnaisseur og Panorama-grunnlegger Paul A. Nordal viser…
Hvilke album likte du best i 2023? Vi stilte dette spørsmålet til våre gode venner.…
Dagen før ettårsdagen for Pogo Pops-legendens bortgang, samles en bukett med kjente artister på USF…
Året er omme og fasiten er inne. Her er de beste albumene fra 2022, ifølge…