Bandet beveger seg fra tradisjonell skillingsviser, kabaret og tango, til et mer moderne sound som minner mer om trip-hop eller technojazz. De tre jentene har alliert seg med alltmuligmannen innen norsk rock (+jazz/techno) Bugge Wesseltoft. Dette gjør at platen blir mer spennende lydmessig, spesielt er dette fremtredende på de låtene som helt tydelig beveger seg inn i teknojazz/trip-hop landskapet.
Tekstene er ikke spesielt kvinnelige, men kunne neppe ha vært skrevet av menn. Dette er hverdagspoesi sett gjennom kvinneøyne, uten at det nødvendigvis blir påtrengende. Selvironien er aldri langt unna. De tre jentene har fortsatt tuba med som basis instrument, og dette er med på å gjøre dette til en plate litt utenom det vanlige. Hvis du aksepterer det direkte kanskje noe teatralske uttrykket, så er dette en plate du bør sjekke ut.
Simon Moholt fra Oslo holder det nede med old school rap på norsk. Hans EP,…
Hun har vunnet en drøss med priser, samarbeidet med alt fra Röyksopp til Timbuktu, og…
Musikkbransjen fortsettet å pumpe ut reutgivelser på vinyl. Plateconnaisseur og Panorama-grunnlegger Paul A. Nordal viser…
Hvilke album likte du best i 2023? Vi stilte dette spørsmålet til våre gode venner.…
Dagen før ettårsdagen for Pogo Pops-legendens bortgang, samles en bukett med kjente artister på USF…
Året er omme og fasiten er inne. Her er de beste albumene fra 2022, ifølge…