(Bendiksbukta, Quartfestivalen, Kristiansand – tirsdag 6. juli 2004)
Foto: Frode Jørum (frode@panorama.no)
Det ble raskt klart at det så absolutt ikke er tilfeldig at bandet er blitt så populære som de har blitt når man ser dem gi hundreogti prosent på scenen. Ingen i bandet sto i ro, ikke en gang trommis Joey Jordison. Noe som resulterte i at hver eneste person blant publikum følte at de tok del i showet som utspilte seg på scenen. Det er sånt som bare store liveband klarer å gjøre. Noe som jo er ganske så spesielt med tanke på at ansiktene til bandmedlemmene aldri er sett.
Kall dem gjerne posører, men Slipknot har skjønt at for å treffe så mange mennesker som mulig med musikken, så må de også ha noe som skiller dem fra resten. Kiss gjorde det på syttitallet, Slipknot plukket opp ideen på nytt på nittitallet. Og uten sammenligning for øvrig, så har også sistnevnte et knippe låter på repertoraret som tar dem videre og langt forbi definisjonen posører. Istedet plasseres de gjerne solid i arkivet under gode metallaktører med gode låter.
Slipknot mener det de gjør, og sier det de mener. Vi føler det på kroppen. Bokstavelig talt. Sånn sett er dette alt vi har lov å ønske fra et ekte band.
Simon Moholt fra Oslo holder det nede med old school rap på norsk. Hans EP,…
Hun har vunnet en drøss med priser, samarbeidet med alt fra Röyksopp til Timbuktu, og…
Musikkbransjen fortsettet å pumpe ut reutgivelser på vinyl. Plateconnaisseur og Panorama-grunnlegger Paul A. Nordal viser…
Hvilke album likte du best i 2023? Vi stilte dette spørsmålet til våre gode venner.…
Dagen før ettårsdagen for Pogo Pops-legendens bortgang, samles en bukett med kjente artister på USF…
Året er omme og fasiten er inne. Her er de beste albumene fra 2022, ifølge…