I en noe uhøytidelig pressemelding fra By;Alarm heter det ganske enkelt: ”Siden Alarmprisen nettopp er nedlagt og Posten har brukt 300 millioner på en ny logo, ser By;Alarm-komiteen sitt snitt til å bytte navn og logo rett før årets festival.”
Festivalledelsen begrunner valget sitt slikt: ”Siden fornyelse, innovasjon og gjenbruk er kjerneverdier hos By;Alarm, er det både sunt og naturlig at det blir blåst nytt liv i ting som havner på populærkulturens skraphaug. At både navnet og logoen er sterke merkevarer er bare en hyggelig bieffekt.
By;Alarm, som er et motarrangement til by:Larm, Spellemann og den nå nedlagte Alarmprisen, går av stabelen i Oslo 19. – 21. februar.
Simon Moholt fra Oslo holder det nede med old school rap på norsk. Hans EP,…
Hun har vunnet en drøss med priser, samarbeidet med alt fra Röyksopp til Timbuktu, og…
Musikkbransjen fortsettet å pumpe ut reutgivelser på vinyl. Plateconnaisseur og Panorama-grunnlegger Paul A. Nordal viser…
Hvilke album likte du best i 2023? Vi stilte dette spørsmålet til våre gode venner.…
Dagen før ettårsdagen for Pogo Pops-legendens bortgang, samles en bukett med kjente artister på USF…
Året er omme og fasiten er inne. Her er de beste albumene fra 2022, ifølge…