Deletion Of Humanoise – Etterlengtet japansk thrashmetal
Nok om det. King’s-Evil har holdt på en god stund, men har ikke alltid vært så effektive som nå. Noe som blant annet skyldes en del utskiftninger i besetningen. De begynte karrieren med å spille coverversjoner av låter fra band som Metallica, Pantera og Megadeth, men utviklet etter hvert en egen stil. Deletion Of Humanoise er et godt eksempel på at det også finnes dyktige musikere i Japan.
Så fort Victim And Hate strømmer ut av høyttalerne, hører man at det er god gammel thrash det her er snakk om. Trommene går for full spiker og gitarriffene likeså. Detonation er likedan, men denne er preget av mer «melodiske» gitarer – med gitarsolo og det hele. Og gitaristen kan virkelig spille.
I Web Of Lies er det tilført enda mer gitarsoloer, denne gang iblandet en utrolig rå rytmegitar. Vokalen kan for øvrig til tider høres ut som Alexi Wildchild Laihos i Children Of Bodom. False Pride er en del tyngre enn de foregående låtene. Men det gjør ingenting. Disse japsene har uansett et vanvittig driv i låtene sine, hvilket kommer til sin fulle rett i dette sporet.
På Punish With Death er thrashtempoet tilbake. Men med litt mer melodi i riffene enn det som er tilfellet i de aller enkleste låtene på skiva. Sistelåta Scream er vel den kjappeste på hele skiva, men definitivt ikke den beste. Det blir litt for masete, enda til thrashmetal å være.
King’s-Evil er et band som, dessverre for thrashfans, ikke har vært særlig produktive. De gjorde en del demoer på et tidligere stadie, men det ble liksom aldri så mye mer enn det. Før nå.
Med Deletion Of Humanoise burde de derimot klare å tilegne seg flere nye fans innenfor sjangeren. For denne skiva er «thrasha» på alle måter. Det være seg i from av dyktige musikere og en god produksjon.