Talkie Walkie – Luftig tilbakekomst
Med Talkie Walkie rykker altså de populære franskmennene tilbake til start. Som i denne betydningen ikke nødvendigvis er et negativt trekk. For suksessformelen som gjorde Air til allemannseie i 1998 er tydeligvis moden for gjenbruk, og sikrer samtidig bandets posisjon som crossoverfavoritter på elektronikascenen.
Førstesingelen Cherry Blossom Girl, samt innslag som Run, Mike Mills (tilegnet regissøren med samme navn, red.anm.) og Surfing On A Rocket vitner videre om at verden som omgir Nicolas Godin og Jean-Benoît Dunckel synes å ha stått stille siden de gjorde Sexy Boy til et moderne begrep for en hel generasjon.
Bruk av et instrument som banjo i Biological er videre et eksempel på at Air-gutta også er i stand til å tenke nytt. Dette til tross for at det definitivt ikke kan betraktes som en mal i dette retrospektive universet. Det deilige avsutningssporet Alone In Kyoto bidrar for øvrig til å understreke at en ellers turbulent verden trenger musikk som dette også i 2004.
Talkie Walkie er oppsummert en svært jevn og behagelig plate fra Air. Spesielt vil duoens opprinnelige fanskare med letthet kunne trykke det nye albumet til sine hjerter og sveve avgårde sammen med sine franske venner med lette og luftige toner som drivkraft. Behagelig og godt med andre ord.