“Smertefullt!” “Søppelmusikk!” Britiske Co-ops beslutning om å la usignerte band og artister slippe til i kunderadioen skaper umusikalsk stemning blant kjedens ansatte.
Nylig besluttet ledelsen i The Co-operative Group å vrake kommersiell listepop til fordel for usignert musikk på kjedens kunderadio. Etter massive protester i sosiale medier fra butikkmedarbeidere har pipa nå fått en annen lyd, ifølge bransjebladet The Grocer.
Den jevne Co-op-ansatte har nemlig ingenting imot å få ørene tutet fulle av Justin Bieber, Miley Cyrus og Coldplay hele arbeidsdagen lang, men når disse erstattes med ukjente navn som Jono Scott, Adam Pickard og Ellie Lawson blir humøret tydeligvis dårlig. “Selv ikke hipstere orker å høre på dette,” skriver én sint ansatt på kjedens Facebook-side. “Arbeidsdagen min har blitt åtte timer i smerter,” klager en annen.
Ledelsen i Co-op har prøvd å forsvare den nye musikalske kursen med at den gir unge og lovende musikere en unik eksponering for tusenvis av lyttere. Kynikere hevder at det egentlige motivet er å slippe å betale for musikkbruken.
Protestene fra de ansatte har ført frem. Nå lover Co-op at også listetoppene skap få slippe til i kunderadioen i tiden fremover.
Rock-vokalist gir ut barnesang. Siri Stray er en norsk sanger og låtskriver fra Østlandet. Hun…
Dalien er en norsk rapper som har sin egen stil. Det er ikke old school…
Fetter Tom har spilt inn filmmusikk med hjelp fra TNT-gitarist Ronni Le Tekrø. Forrige gang…
Hun har gitt ut sitt første soloalbum, og har ett til på vei. Hun har…
Amelie Aldner er en svensk artist bosatt i Norge. Med sin klare og kraftige stemme…
Simon Moholt fra Oslo holder det nede med old school rap på norsk. Hans EP,…