Number Ones – Fra popharmoni til falsettsang
The Bee Gees er altså eneste band i hele verden som har klart å klatre til toppen av hitlistene i hvert eneste tiår fra sekstitallet og frem til nå.
Det betyr også at det er stor variasjon i låtutvalget som er fra den spede begynnelsen på sekstitallet, via discohitene fra syttitallet og de litt mer pompøse poplåtene som har preget trekløverets uttrykk siden åttitallet.
Atten av nitten låter har enten lagt som nummer én på singellistene i enten Australia, USA eller i Storbritannia, flere av dem på alle kontinenter. Det nittende sporet, Man In The Middle, er Barry og Robins hyllest til lillebror Maurice som døde i januar 2003, og platas eneste nye bidrag.
I og for sege r dette en helt grei samling og oppsummering av Bee Gees’ lange karriere som listeryttere. Platen føles likeve litt unødvendig da det ikke er mer enn knappe to år siden de sist ble oppsummert. Den gang gjennom den doble samleplaten < ahref="https://www.panorama.no/vis.php?kat=1&did=190">Their Greatest Hits: The Record.
Alt i alt er Number Ones et hyggelig, dog litt klisjefylt gjenhør med The Bee Gees. For som alltid med disse brødrene, så låter nemlig det meste litt klissete og sukkersøtt. Men det er likevel vanskelig å avskrive dem som en vesentlig aktør på pophimmelen gjennom de siste førti år.